iPhone iFokus

iPhone

Etikett: övrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 2424 ggr
[Lilla Fröken]
1

(S) iPhone 4 16Gb, svart Olåst

Den är i toppenskick! Jag hade tänkt mig 2600 kr plus frakt. Ej originalkartong eller Laddare. Pm:a om intresse finns!

Karmatarerskanise
0

Hur gammal är den?

[Lilla Fröken]
0

Om du är intresserad, så kan jag pm:a om mer info.

Karmatarerskanise
2

Varför kan du inte tala om öppet hur gammal den är?
Är säkert intressant för fler än mig.

[Lilla Fröken]
0

Jag diskuterar affärer via pm. Är du seriöst intresserad?

Karmatarerskanise
6

Vid närmare efter tanke så nej. Du skriver inget om garanti, Laddare saknas och du vill inte ange ålder. Ganska viktiga saker att ha med i en annons.

[Lilla Fröken]
0

Tråkigt när ens önskemål inte respekteras. Det var just en sån här diskussion som jag tycker förstör det hela. Hade du varit genuint intresserad, så hade jag berättat allt om telefonen i pm, jag föredrar personlig och ärlig kontakt. Men jag väljer köpare med, så du behöver inte höra av dig. Tråkigt att du inte kunde respektera mig, återigen. Så jag upprepar. Den som är SERIÖST intresserad kan pm:a. Inga konstigheter alls! ^^

Karmatarerskanise
2

Du respekterar inte köparens önskemål genom att inte annonsera ordentligt. Så ingen fara att jag kontaktar dig privat :) Lycka till.

[Jens]
6

Jag tycker snarare tvärtom att det är väldigt enkelt att svara på frågan hur gammal telefonen är och om garanti finns. Laddare finns ju inte och då trissar det ju ner priset också. Det är väldigt vanliga frågor som ställs och det tycker jag borde framgå direkt i annonsen. Varför saknas laddaren? Det får mig tänka på hur det övriga fungerar som hemknapp, låsknapp. Fungerar de som det ska? Varför är laddaren borta?

Min första reaktion när jag såg att din telefon var till salu var om det verkligen var 4 och inte 4S med tanke på priset? Och sen det bästa säljtaktiken är ju bilder på telefonen. Du skriver toppskick! För mig är toppskick allt i original. Kartong, Laddare. inköpskvitto m.m. Utan dessa är den ju inte i toppskick.

Bilder är jättebra om man vill visa toppskick av telefonen, skärmen, baksidan, sidkanterna. 

Ditt svar gentemot eventuella tänkbara köpare är inte det bästa om man vill sälja en telefon. Varför inte svara på ett bra sätt? Alla kommer läsa detta vilket inte ger ett bra betyg. 

Det har kommit upp en till annons vilket var genast mycket trevligare att läsa. Det var bara min sett att se det på.

[Lilla Fröken]
0

Jag tycker bara att det är tråkigt att ni inte kan respektera min annons, vad jag vill. Men det är ju bra, nu ser jag ju vilka som är seriösa och inte. Det är mitt sätt att se det. Hade nu någon varit seriöst intresserad så hade full dokumentation mailats, pris diskuterats osv, har absolut inget att dölja, men nu har det tåget gått. 

Tråden kan låsas, jag ser ingen anledning att vistas på detta forum, då man inte kan respekteras. Jag har alltid mailkonversation med all fakta med intresserade, inte med nyfikna. Det  har alltid fungerat, men vissa människor kan eller vill inte förstå det.

Väldigt tråkigt.

[Jens]
4

#9 Ja, det är väldigt tråkigt att du ser det på det viset och inte respekterar andra som du vill att andra ska respektera dig. Väldigt tråkigt.

Karmatarerskanise
4

#9 En så knapphändig annons stjälper dig som säljare istället för tvärt om.

Men det är upp till dig om du tar till dig råden om vad som bör vara med i en annons.

Och varför du dömer hela forumet för att vi är två medlemmar som ifrågasätter annonsen är en gåta för mig. Medlemsantalet är ganska högt här inne, så vi två är bara en liten liten del. Du missar ett bra forum om du dömer ut hela på det viset.

[Lilla Fröken]
0

Tack för hjälpen ! Det finns de som hellre vill prata affärer bakom kulisserna som jag och det här blev toppenbra! Så nu är telefonen såld och både säljare och köpare är nöjda. Det fanns fler intresserade som höll med mig om att det är enklast att göra på det vis jag hade tänkt mig , men som motarbetades. Men jag kommer inte att reka någon att annonsera här. Nu kan tråden låsas iaf då den fyllt sitt syfte.

[Jens]
0

Vad glad jag blir att höra detta! Trevligt att det gick så bra och jag hoppas att du innerligt känner dig nöjd och jag vet att alla känner likadant som jag gör. Samtidigt så hoppas jag att köparen blir nöjd med köpet.

Charlott_
0

Det är ju lättare om du skriver mer om din iphone. Kanske fler folk som blir intresserade då..

Karmatarerskanise
1

12 härligt :) slutet gott, allting gott!