iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 21258 ggr
Vanja-K
26

Hur tar jag bort facebook messenger i iPhone?

Kunde inte få in foton igår på mina facebook inlägg.

Klickade på foton som finns i min app "foto" Därifrån kunde jag få in ett foto i mitt inlägg.

När det sedan skickades så stod det att det var skickat från iOS. ? Har läst på internet om iOS. Men förstår inget ändå.

Några kontakter i min telefonlista blev helt annorlunda.

Samt att när jag är inne på facebook så syns ju mina vänners foto. Samt en slags appbild som betyder facebook Messenger. Jag förstår ju att det är en chatt av något slag.

Men jag vill INTE ha detta. Hur sjutton får jag bort det? Facebook Messenger alltså. Orkar snart inte leta efter hur jag ska kunna få bort detta. Blir galen! :)

Har en IPHONE 4.

Tacksam för svar.

Stephanie
1

Menar du att du inte kan ladda upp bilder från telefonen? 

iOS är telefonens operativsystem (typ som Windows på datorn), så den säger bara att du har laddat upp den via din iPhone.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Stephanie
1

Skulle du kunna ta en print screen och visa vad du menar? Jag har lite svårt att förstå…

Print screen på telefonen tar du genom att klicka på hemknappen och avstäningsknappen samtidigt.

Vanja-K
0

"1  Ja, jag kan inte ladda upp bilder från telefonen. De som finns i min telefon. Inte från där jag skriver mitt inlägg. Men när jag går in på fotoappen så kan jag klicka på en bild och därifrån ladda upp en bild och samtidigt skriva text. Förstår ingenting? Som ändrar min status.

När jag är inne på facebook via min dator så går det.

Kanske jag från början missat någon inställning?

När jag skriver ett privat med. till en vän så syns den personens bild i en liten rund ring, samt en app med en symbol i (ser ut som en blixt).

Jag förstår inte vad du menar med Print screen. Vad är hemknapp?

Vanja-K
0

Jag vet vad printscreen är. Men om jag skickar en sådan då kan ju vem som helst se eller?

Stephanie
2

Vad händer när du försöker lägga till en bild då? Nu har jag ingen iphone längre, och kan inte se framför mig hur det ser ut…

Printscreen är när man "fotar" det som är på skärmen för stunden. Hemknappen är den stora runda knappen på framsidan. 🙂 Tryck med andra ord på den knappen och på avstängningsknappen samtidigt. Då hamnar den bland resten av dina bilder på telefonen.

Stephanie
1

Ja, så antingen kan du försöka se till att inget "känsligt" syns, eller helt enkelt rita över det i till exempel paint. 🙂

Stephanie
0

Har det funkat förut att lägga upp bilder från telefonen förresten? Kom på att du kanske bara missat att man trycker på "Foto" istället för "Status" när man vill ladda upp en bild?

Vanja-K
0

Läser just nu; hur jag ändrar eller tar bort min position när jag uppdaterar min status i min Facebook-applikation.

Om jag trycker på en fig. som ser ut som en droppe så kan jag ändra min position. Ska testa detta nu. Måste ha något med detta att göra. eller, är jag ute och cyklar? :)

Vanja-K
1

Nu har jag gett upp. Går in till en butik imorgon. Men tack för dina svar!

Stephanie
2

Symbolen som ser ut som en droppe är facebooks platstjänst där man kan "checka in" där man är. Det finns när du loggar in på datorn också 🙂 Det har dock inget med foton att göra? Annat än att du kan lägga till plats på foton..

Jag tror att du behöver förklara lite tydligare om du ska kunna få hjälp här. Just nu så skriver du lite rörigt, så det är svårt att veta vad du menar 🙂

Karmatarerskanise
2

Jag förstår inte alls vad det är du vill ha bort?
Har du fått en ikon på själva skrivbordet i telefonen som heter Facebook messinger? Isåfall håller du ditt finger på ikonen till den börjar gunga och ett kryss kommer fram vid vänster sida. sedan trycker du på krysset.

Sedan trycker du på hemknappen för att skrivbordet ska återgå till det normala.

Vanja-K
0

Ja, ursäkta mina dåliga beskrivningar på vad jag ville ha bort. Det handlade om ; hur jag bryter anslutn. mellan mitt Facebook konto och Apple enheten med iOS 6. Men  skam den som ger sig. Nu är det fixat. Hittade text hur jag skulle göra imorse. Säger man; alla barn i början.

Tack för era svar!

Stephanie
0

Hur du bryter anslutningen mellan Facebook och iOS? Det kan du ju bara göra genom att sluta använda Facebook från mobilen..?

Stephanie
0

Nu tror jag eventuellt att jag vet vad du menar? Såg att facebook-appen på ipaden nu mer visar kontaktbilderna på de man chattar med, som bilder vid kanten? Där är det även en ikon för facebook messenger som leder till resten av dina konversationer.