Kontakter försvunna i iPhone
Hej!
Det började för nån månad sen när helt plötsligt alla mina kontakter var borta,sen gick det en vecka och helt plötsligt var alla mina kontakter tillbaka.
Sen igår har alla mina kontakter försvunnit igen utan att jag har gjort nånting, varför sker det och finns det något att göra så man kan få tillbaka kontakterna ? det händer på en iphone 4.
Synkar du dina kontakter med något annat, exempelvis Google eller iCloud? Har du någon app installerad som har fått tillgång till kontakterna?
Mina kontakter försvann också samma dag, utan att jag gjort något och livet blev genast lite jobbigare, då jag inte heller har någon säkerhetskopiering. Verkar vara flera som blivit av med sina kontakter just denna dagen och vad kan det bero på? Känner två till i min omgivning…
Söker också efter hur jag kan spara telefonnummer från sms till kontakter, får då kan jag ju få tillbaka några kontakter utan att först skriva ner dem på papper och sedan manuellt skriva i dem i kontakter…. Men hittar ingen info hur man gör det heller?
#2: För att spara telefonnummer från SMS trycker du på Lägg till längst upp i meddelandeväxlingen. Synkar du kontakterna med Google eller iCloud?
Det vore för mig vara en katastrof att förlora alla kontakter och då har jag synkat dem med iCloud och inga andra konton. Oftast så tillåter andra synkning gentemot facebook, gmail, outlook, viber, truecaller eller andra liknande program och tappar kontakten med dem igen med det kan man sätta igång igen.
Om du går in på t ex gmail om du har det kontot och tittar om dina kontakter finns där? Kolla på dina ställen där du eventuellt har tillåtit program att ta del av dina kontakter. Dessa 'vanliga' konton gör ingen säkerhetsbackup vilket iCloud gör men det är inte sagt att de kan finnas kvar på det aktuella kontot utan endast förlorat kontakten med adressboken.