iCloud konstigt?
Hej (igen). Nu är mitt iCloud konstigt… Det står att jag har 1,5 GB minne kvar att lagra på men jag kan inte Säkerhetskopiera eftersom de säger att det är fullt. Känns konstigt med tanke på att det inte stod något om det igår och jag har inte laddat ner något nytt eller så. Vad gör jag för fel eller vad är fel? Tacksam för svar!
Kan det vara så att de 1,5 gigabyte du har kvar är i telefonen? Var hittar du den uppgiften?
Om du väljer Hantera lagring, får du någon ledtråd då till vad som tar mycket plats?
Ts: Orsaken till att du inte kan Säkerhetskopiera till iCloud är troligtvis mycket riktigt pga att utrymmet inte räcker till. Om du försökt göra en ny säkerhetskopia och det inte går pga brist på utrymme så innebär det att den nya kopian skulle ta mer plats än 5gb därav beskedet att du inte har plats nog. Om du tycker att säkerhetskopian inte borde vara så stor så ta en koll, som Niclas säger i #3, på vad det är som tar plats. Kanske har du massa foton, offline spellistor från Spotify eller nåt, då storleken på kopian uppenbarligen nu ökat med minst 1,5gb. Är lite kass på att förklara, hoppas du hängde med :-)
Här är en annan tråd om samma problem: http://iphone.ifokus.se/discussions/4eb3262dd4ebea508b0062fe-laddade-ner-ios-5-till-iphone-4-osmart
Juste, har uppdaterat den nyss, kan vara därför? Har försökt öppna "Hantera lagring" men den vägrar öppna sig…