Batteritid i iPhone 4
Hej!
Jag har en Iphone 4.
Det är så att jag upptäckte nyss att den ÄTER mitt batteri totalt.
Även om jag inte har rört den ett dugg så gick ja in och kollade på inställningar --->Allmänt--->Anvädning---> och där på TID SENAST FULL UPPLADDNING står det att jag har,
Användning: 6tim 23 min
Vänteläge: 6tim 23 min
Har inte haft mobilen länge, faktiskt en vecka idag. Men har tänkt på att den äter utav helevete batteri, men inte vetat varför!
KAN någon liten själv veta? Hur ska man göra så att den inte drar batteri när jag EJ håller på med den ?
Tacksam för svar.
Hur länge räcker den på en laddning?
De tider du anger ovan säger hur länge sen det var du senast laddade den. Om jag tolkar siffrorna rätt har du talat i telefon 6 timmar och 27 minuter.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag laddade den inatt och drog ur den vid 8 tiden!
OCH HAR INTE RÖRT DEN ETT SKVATT nästan.
Min samtalstid är, 1 timma och 4 min.
Så mobilen drar för användning hela tiden och vänteläget är precis samma tid som användning.
Det är som om jag anväder den NON STOP :/
Hur mycket laddning har du kvar då?
29 %
Har du gjort något mer än ringt med den?
Idag har jag inte ens ringt med den, de dära är den TOTALA samtalstiden på en vecka.
De enda jag har gjort med den idag är väl att få sms, har inte svarat på dem pga orkat inte. och sen har jag väl gått på nätet 1 gång och de varade i ynka 2 minuter. De är allt jag har gjort med den idag och drog ur den ur laddaren 08.00 och nu är batteriet på 21`%

Har du många appar som är igång i bakgrunden? (Om du inte vet hur man kollar: tryck snabbt på hemknappen så kommer det upp en list längst ner i fönstret. Vill du stänga de appar du har där håller du fingret på en av dem tills de börjar skaka. Då kommer också ett litet kryss som du kan klicka på för att stänga appen.)

Tryck snabbt två gånger (dvs dubbelklicka) skulle det vara :)
TACK SÅ MYCKET! Hittade där vid 10 appar som låg uppe, kan de ha varit boven? Bland annat internet å en massa!
OM man tar bort dom där? drar de mindre då ? :)
Men varför kommer dom upp dära? Hur avslutar man de man håller på med utan att behöva gå dit för att ta bort dom från bakrunden? :)
Jag har bra täckning. hur ser man om man har de trådlösa igång? Har slagit av 3G nätet och mobildata och Wifit! Hur ser man om appar är igång? Jag har tagit bort apparna som är som du sa i "bakgrunden"
Vad är iOS?
4.3.3 är senaste versionen och det är vanligtvis bra. Det har dock rapporterats en del om iPhone 4-ägare som upplever att batteritiden blev kortare med den.
Vilka program brukar du använda mycket?
faktiskt smsar jag bara mycket och kollar väl SMHI 1 gång per dag och nätet väldigt sällan! Spelar även inte ens en gång per dag.
Kan kort och gott säga, jag vet inte vad som drar så mycket.
OCH ATT varför är användningtiden och väntetid lika mycket i tid? Så ska de väl inte vara ?
Drar den lika mycket idag som igår nu när du har stängt en massa program?
Ja den drar lika mycket idag som igår ! Vad kan vara igång med tanke på att den drar i viloläge ? :o
Är Bluetooth avstängt?
Här finns några tips på saker att göra för att minska strömförbrukningen i iPhone:
Jaa Blutooth är avstängt! För de är nått som ligger och drar KONSTANT! men hittar inte vad :(
Kollade in linken, hade allt av som stod dära :( så vad kan de vara som drar nu då? För det drar nått konstant fast den är i viloläge :(
Prova att stänga alla appar på samma sätt som du gjorde igår och starta om telefonen (håll in hem-knappen och vilo-knappen samtidigt tills det vita äpplet visas).
Har den alltid dragit lika mycket?
Ja den har gjort de, förutom första natten då den inte drog en skvatt då jag hade den i garderoben för att jag stoppade på ett skyddsfilter, på den morgonen var batteriet jätte bra! men nu , fy sjutton!
Stänger av den nu då. och alla appar stänger jag på en gång, på det sättet som du sa igår att man skulle. Har nu aldrig en app igång i bakrunden
Har exakt samma problem som dig, har det löst sig för dig? I sånna fall, hur gjorde du?
Maria Lilja - http://MLilja.webblogg.se - Det mörker du ser gör att stjärnorna märks lite mer
Jag har stängt alla appar (har inte så många), startat om osv, men fortfarande håller batteriet bara i ca 5 timmar. För tre dagar sedan höll det ca 30 timmar, något har hänt och jag förstår inte vad!
Maria Lilja - http://MLilja.webblogg.se - Det mörker du ser gör att stjärnorna märks lite mer
Har du installerat eller börjat använda någon ny app senaste tiden?
Nopp, ingen sånt..
Använder du någon navigeringstjänst, internetdelning eller platstjänster?
Platstjänst använder jag, men det har jag gjort hela tiden, men batteriet blev superdåligt över en natt. Förut höll det ca 30 timmar, nu 4:a
Då är Carat mitt tips. Om det är appar som slukar batteriet lär du se det där.
jag tyckte carat va skit min fick bättre battrei tid sen jag jailbreaka min så
#33: Varför gillade du inte Carat?
tyckte bara inte om de
Okej. Jag gillade att det sa exakt vilka appar som drog mycket batteri och hur mycket tid jag kan spara genom att stänga av dem.
Jag har precis samma problem som Magdalena och Mlilja. Över en natt så verkar mobilen ha hakat upp sig så att vänteläge och användning visar precis samma förbrukning, så när som på 10 minuter. Batteriet håller ca 4 timmar efter fulladdning. Eg är det inte så konstigt eftersom telefonen verkar vara igång hela tiden trots att den är i viloläge. Jag har gjort alla besparingsåtgärder möjliga t.o.m. raderat allt innehåll två gånger och sedan återskapat med begränsningar. Stängt av platstjänster, alla appar är stängda osv. Problemet måste vara att någonting har "fastnat" som inte är synligt öppet. Det är inte troligt att det är en app eftersom jag knappt har någon kvar. Undrar om ovanstående lyckades lösa sin problem…
#37: Har du provat Carat?
Jag har haft problemet ungefär en vecka och carat bara i några dagar så jag får ge det lite mer tid och se om jag kan utläsa något. Kanske hittar jag att någon app är igång trots att den inte är aktiv. Hoppas att dagen uppdatering av programvaran kan göra skillnad… Detta verkar vara en bugg som förekommer eftersom den beskrivits av fler, dock inte på Apple support så kanske det inte är så vanligt….
Okej. Räkna med att det tar ett par veckor till innan du kan få någon hjälp av programmet.
Jag startade om telefonen ett par gånger, svor lite och sedan fick den tillbaka sin vanliga batteritid igen!
Har hört att man kan rensa någon cash eller liknande för att telefonen inte skall upplevas lika slö som den kan vara annars, samt att batteritiden kan bli bättre.
Någon som har fundering om vad detta kan vara?
mvh Martin
#42: Jag skulle prova att stänga alla appar och starta om telefonen (håll in hem-knappen och vilo-knappen tills den vita Apple-loggan syns). På min iPhone 5 har jag aldrig upplevt någon slöhet. Däremot i iPhone 3GS.
Hej, jag upplever exakt samma problem som många av er ovan. Har provat det mesta. Däribland att installera om hela telefonen med iTunes och "ställa in som ny iPhone" och därtill skippat iCloud så att den inte återskapar denna bugg. Alltså har jag bara kopierat kontakter och sedan lagt in de aplar jag använder för hand. Efter att ha pratat med Apple, 3 och macforum så verkar inget fatta något men nu har jag tröttnat. Användning och villovägen är alltså samma fast jag inte använder telefonen. Den kan dö från 100 % utan att jag inte tänder upp den en enda gång. Det tar 8timmar. Använder jag den däremot tar det mellan 3 och 6 timmar. Ingen som har löst ett sådant problem?
Har du testat att installera Carat och se om det hittar någon app som drar överdrivet mycket?
Jag har installerat det men den har en så länge inte föreslått någonting. Har iofs haft appendix 30 timmar…. Men skulle en app kunna ligga och dra även om den är avstängd (helt och hållet alltså) och då vara orsaken till att telefonen säger att jag använt den lika länge som jag har haft den ur laddaren?
* appen i 30 timmar
#46: Räkna med att det tar några veckor innan Carat ger något. Se till att du har det öppet bara. Appar som är stängda drar inte batteri.