iPhone i bilen
Min förra bil har jag haft i tio år och kört nästan 30 000 mil med.
Min förra mobiltelefon var samtidigt min första mobiltelefon. Jag vet inte hur många år jag haft den.
Att få ny bil och någon vecka senare en iPhone var perfekt timing och som att komma till en ny värld. Efter en snabb inmatning av SIM-koden har min iPhone och bilen blivit bästa kompisar. Bara en sådan enkel sak som att ha tillgång till hela musikbiblioteket utan att ansluta något.
Perfekt!
Jag vet hur det känns även om min gamla telefon inte var tio år gammal. När jag fick min iPhone kändes det som om alla andra telefoner var tio år gamla. 
När jag väljer iPhone som källa i bilradion så får jag "iPod". Idag privade jag att välja Spotify i iPhone och sedan välja iPhone i bilradion. I några sekunder kom Spotify ur högtalarna, men sedan övergick den till "iPod"…
Någon som vet om det här går att ändra?
Det där har jag inte provat. Däremot vet jag att knapparna på hörlursladden styr iPod och kan starta iPod när jag har Spotify igång om jag råkar trycka fel. Kan det vara något sånt du råkar ut för?
#3 Jag ansluter till bilen med bluetooth.
Jag tror det är min iPhone som väljer iPod. Min undran var väl om det finns någonstans där man kan påverka det valet.
Har du något annat val än iPod i bilstereon, exempelvis "AUX"? Jag tror att iPod-läget styr telefonen till just iPod medan AUX kan vara vilken ljudkälla som helst.
#5 OK, då får jag nog ansluta med sladd.
Någon som har provat att använda den inbyggda kartfunktionen med GPS i bilen?
Jag anslöt min iPhone till bilen via bilens usb-uttag och då gick det att lyssna på Spotify!
Om jag dock försökte byta låt med manövern på rattnavet så växlade den över till iPod…
Men det funkade i alla fall, så nu ska jag skaffa en extra sladd som kan sitta i bilen.
#8: Vad bra. Rattnavet verkar fungera som fjärrkontrollen på hörlursladden då.
#7: Ja, det fungerar men är inte lika smidigt som ett "riktigt" GPS-program.
Finns både Navigon och tomtom att hämta hem gratis. Jag har fått hem dom gratis iaf.
MVH
Det finns ett slags gratisversion av både Navigon och Tomtom men de är bedrövliga. Bättre med Waze (gratis) eller GPS Nav 2 (15 kr).