iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 5171 ggr
SZ90
0

iPhone 5 laddar inte

Hej allihop

Jag köpte en Iphone och fick hem den, den 20 maj (en vecka sedan). Jag upptäckte att den innehåller 13 gb allt som allt istället för 16 gb som den ska. Var det så för er med? 

Sen så har laddaren helt plötsligt slutat fungera. Den laddar inte. När jag kopplar den till mobilen (från ett uttag) så händer absolut ingenting, mobilen verkar inte ens känna av laddaren. Så var det inte i början, då gick det bra. Jag testade utan "dosan" och kopplade endast USB-sladden till datorn och den fungerar perfekt, alltså är felet från dosan. Vad kan jag göra? Jag tänkter INTE betala för lagning. Går det på garantin eller nåt.

När jag laddar den via kabeln och datorn tar det extremt långt tid.Nu efter 1 timme och 30 minuter har batteriet laddat en tiondel, ca 0,5 cm. Ska det ta så lång tid? Jag har aldrig haft en iphone förr men min Sony Xperia  laddade supersnabbt. Verkligen, på en1h30min blev den fulladdad. (Säljer den btw i jättefint skick för 500-lapp). Kan någon hjälpa mig med iphoneproblemet?

Jonsson9
0

Angående utrymmet som är 13 GB (istället för 16 GB) så beror det antagligen på att operativsystemet eller liknande har reserverat 3 GB.

Laddar du via datorn så är det normalt att det tar längre tid då du inte kan ta ut lika hög ström ur datorn som du kan via vägguttaget.

Felet på "dosan" borde gå på garantin.

Vad är det för en Sony Xperia du har? (PM?)

Vänlig hälsning, Martin

SZ90
0

Hej. Angående utrymmet, jaha ok det visste jag inte. Det där om att ladda via datorn visste jag inte heller. Så tack för ny info. Jag ska ta och ringa leverantören om dosan idag. 

Det är en svart Xperia X8. :-)