Kamera-problem i iPhone 4S
Har en iPhone 4s som nu börjat krångla.
Jag har Instagram och har nog alltid haft problem med att jag inte kan ta kort med Instagram appen. När jag försökt göra det har appen stängts ner. Men annars har det gått bra. Men nu kan jag inte ladda upp några bilder alls. Appen stängs ner när jag försöker ladda upp några bilder.
Min vanliga kamera har med börjat krångla och bland tar den inte kort , stängs ner, fokus rutan kommer inte upp.
Sen har det hänt att mobilen hakat upp sig.
Med Instagram har jag försökt att avinstallera och installera igen men det hjälpte inte. Jag har inga andra appar uppe i bakgrunden heller.
Har du provat att göra en total Återställning av telefonen?
#1 Nej det har jag inte. Är det inne på inställningar - Allmänt - Återställ.
Vad händer då? 😇
===
Återställt mobilen nu och passade på att rensa den på lite appar jag inte använder längre och förde över bilder på datorn istället.
Kameran fungerar och Instagram med. 😃 Hoppas att det fortsätter så!
Jag och två andra med iPhone 4 och iPhone 4s har haft problem med sms tidigare att sms skickats dubbelt och bilder inte kommit fram vissa sms har inte alls skickats osv men det fick jag tipset att radera all historik mellan personen det krångla med. Är det vanligt att folk får problem med just att skicka sms? Tycker jag hör ofta folk som har det.
Oj, nu var du snabb. Gjorde du en säkerhetskopia med till exempel iCloud innan så att du kan få tillbaks allt? Jag har hört om personer som har problem med sms, men jag kan inte säga om det är vanligt.
Jag återställde bara alla inställningar raderade inget innehåll. Ville se om bara det hjälpte och det gjorde det ju :)
Nu håller jag på säkerhetskopierar innehållet på min mobil så om det börjar krångla igen så prövar jag att återställa hela mobilen och radera allt innehåll.
Tack så otroligt mycket för hjälpen!
🙂